Història de la Sirena

historia_tienda.jpg
Més de 30 anys oferint-te cada dia el millor. Descobreix com els petits esforços poden fer-nos cada vegada més grans, convertint-nos en l’empresa líder dels congelats.

Com va començar tot

La nostra història comença l’any 1983 quan dos bons amics, Ramona Solé i Josep Mª Cernuda, decideixen arrencar l’innovador projecte de La sirena. Ambdós tenien experiència en el món dels congelats i van tenir una gran idea de negoci: l’autoservei de productes congelats. Els productes a granel començaven a guanyar terreny a Espanya.

Van ser molt innovadors per a l’època. Tant en l’estil de producte, amb molta varietat i venda a granel, com en la ubicació de la primera botiga ja que, trencant les regles del sector en aquell moment, la van situar als afores de Terrassa (Barcelona). A aquesta botiga la segueixen una sèrie de botigues obertes els primers anys en la zona del Vallès (Barcelona), per donar el salt poc temps després a Barcelona capital i a la resta de Catalunya.

historia-2-img-3-1110x400px.jpg

L’any 1993, i per poder aprofitar l’estirada del model de negoci, la Sirena aposta pel creixement via franquícia, acompanyant el projecte amb una gran inversió en la nova seu de Viladecavalls (Barcelona), on va instal·lar tota la plataforma operativa i les oficines centrals.

La bona acceptació per part dels consumidors, un creixement constant en vendes i l’obertura de noves botigues, va atraure l’atenció de la Corporació Agrolimen, S.A que, l’any 2000, entra a formar part de l’accionariat amb l’adquisició progressiva de participacions, recolzant el creixement de la companyia. En aquella primera meitat de la dècada del 2000, la companyia es reforça de manera considerable, amb la professionalització de la gestió, la implantació de nous sistemes i processos, l’ampliació de la gamma de producte, l’obertura constant de botigues i, l’any 2003, amb l’inici de les obertures de les botigues a Madrid.

Pel desembrede 2005 la companyia passa a mans del grup de capital risc britànic 3i, per afrontar un agressiu pla d’expansió i creixement. Així, l’any 2007 s’obre la botiga 200, just quan el país en general entra en una important crisi econòmica i social que duraria uns quants anys.

Són anys d’adaptació del model de negoci. La Sirena passa de ser una companyia centrada en tot el que es relaciona amb el producte a tenir, més que mai, als clients i les botigues en el centre de les operacions i l’estratègia. El negoci creix en número de botigues i productes, amb especial èmfasi en noves obertures a Madrid.

És a mitjans de l’any 2012 quan es dissenya el que serà i és avui la companyia. Múltiples accions i plans que porten a redissenyar el model de negoci per tal de poder fer front a un nou consumidor i a un mercat cada vegada amb més competència. Dins d’aquestes iniciatives en aquesta nova etapa, cal destacar el protagonisme creixent i clau que tindrà el client. Sense els nostres clients/es no seria possible seguir sent rellevants i líders en la categoria de congelats. Així, l’any 2013 es planta la primera llavor d’un projecte que marca, sense cap dubte, l’èxit i el futur de l’empresa: La Sirena Club. Actualment, són més de 1,2 milions de membres els que, de manera regular, utilitzen els avantatges del Club.

I és en aquest 2013 quan la Sirena compleix 30 anys. Són 30 anys d'una història d'il·lusions i reptes que no es deté. Amb l'any 2015 arriba a la Sirena un nou soci de referència, el fons europeu OpCapita, amb seu a Londres, i propietari actual de la cadena, que ha permès assentar el model de negoci de la companyia i iniciar una nova etapa d'expansió i creixement.

Som més de 1.100 persones i una xarxa de 250 establiments repartits entre Catalunya, Madrid, Castella-Lleó, Andorra, Llevant i Aragó.

Botigues còmodes, modernes i properes, en les que és molt fàcil comprar; una àmplia varietat de productes congelats de qualitat, centrats en cobrir al màxim les necessitats dels clients nous i els clients de sempre, servits amb vocació de servei i amb la màxima de les atencions són, en definitiva, els nostres tres pilars bàsics.


Siguis com siguis, et mereixes el més bo

Newsletter de la sirena No et perdis les novetats, promocions i ofertes exclusives. Només per als subscriptors de la nostra newsletter!