la Sirena et cuida

El blog de cuina i alimentació de la Sirena

Contingut

Altres entrades

La granola casolana: un snack perfecte a qualsevol hora

Escull les llavors que acompanyaran els teus cereals.
Escull les llavors que acompanyaran els teus cereals.

No hi ha res millor que tenir a mà un snack saludable que puguis dur a tot arreu per mantenir la teva energia durant el dia. Estàs buscant un snack que t’acompanyi en esmorzars, berenars i entre hores? La granola casolana pot ser la solució, a partir d’una recepta que podràs personalitzar al gust de tota la família i que serà ideal per acompanyar qualsevol pausa en el treball.

Tria els ingredients naturals

Per preparar granola acostuma a utilitzar-se una base d’ingredients com els flocs de blat o els flocs de civada. A aquesta base s’afegeix fruita seca, així que només hauràs de triar les teves preferides entre les varietats de primera qualitat que trobaràs a la Sirena: ametlles, avellanes, nous, pinyons, etc.

Ara, escull les llavors que acompanyaran els teus cereals: sèsam, pipes de carabassa o de girasol, amarant o xia són només alguns exemples dels ingredients plens de nutrients que pots afegir a la teva granola.

Per preparar granola acostuma a utilitzar-se una base d'ingredients com els flocs de civada.
Per preparar granola acostuma a utilitzar-se una base d’ingredients com els flocs de civada.

També hi ha lloc en aquest snack per a la fruita deshidratada com les panses, el coco, els nabius, el plàtan o el mango. I finalment, per amalgamar tots els ingredients que hagis escollit, utilitza mel, xarop d’atzavara o xarop d’auró, així com oli de coco o la varietat que prefereixis. No oblidis afegir extracte de vainilla (o canyella en pols) i dues cullerades d’aigua a la barreja.

Granola casolana: llesta en només mitja hora!

Comença barrejant en un bol tots els ingredients excepte els líquids i l’extracte de vainilla. Pots triturar la fruita seca o deixar-la sencera, com més t’agradi. Així mateix, tingues en compte que algunes fruites deshidratades ja estan molt seques, així que és millor reservar-les per afegir més tard.

D’altra banda, escalfa tots els ingredients líquids en una cassola, afegint la vainilla, i deixa que tots els ingredients es barregin, tenint en compte que no ha d’arribar a bullir. Quan l’oli de coco s’hagi fos juntament als altres ingredients, ja podràs abocar aquesta mescla al bol dels ingredients secs i barrejar-ho tot amb una cullera.

No hi ha res millor que tenir a mà un snack saludable.
No hi ha res millor que tenir a mà un snack saludable.

Amb el forn preescalfat a 160 graus, col·loca la granola en una safata sobre paper per fornejar durant uns 25 minuts. Passat aquest temps, treu la safata per donar la volta a la granola i torna a introduir-la al forn. I abans que passin 25 minuts més, afegeix la fruita deshidratada, en el cas que l’hagis reservat per més tard. Després només hauràs de treure-la del forn i deixar que es refredi completament abans de guardar-la en un recipient hermètic.

Podràs conservar-la durant uns 15 dies… tot i que segurament s’acabarà abans!

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *

Vols 5€ de descompte?

Apunta’t a la nostra Newsletter i rebràs un codi promocional i grans ofertes exclusives…