Les verdures: les teves aliades contra el refredat!

Protegeix la teva salut amb una alimentació sana i equilibrada!
Protegeix la teva salut amb una alimentació sana i equilibrada!

De desembre a març solem viure els mesos més freds de l’any. Les baixes temperatures, el vent, la pluja i fins i tot la neu posen a prova les defenses del nostre cos. Durant aquests mesos és molt comú patir refredats, per això és tan important seguir una dieta sana i equilibrada, que reforçarà el nostre organisme protegint-nos contra tota mena de malalties. En el cas de les verdures, algunes estan especialment recomanades per a aquesta època de l’any.

Ceba

verduras-resfriado

La ceba és un dels ingredients més comuns en la dieta mediterrània. Es tracta d’un aliment ric en compostos amb sofre, que són els responsables de la seva forta olor i sabor. Té propietats molt beneficioses, ja que enforteix les defenses de l’organisme, produint glòbuls vermells i blancs.

També aporta propietats bacterianes i fungicides que ajuden a eliminar virus i evitar el seu desenvolupament, per la qual cosa es tracta d’una gran aliada contra el refredat. A més, la ceba també ajuda a combatre el càncer, eliminar líquids, afavorir el correcte desenvolupament de la digestió o protegir al cor.

Pastanaga

verduras-resfriado

Un altre dels aliments més poderosos a l’hora de combatre el fred és la pastanaga. Es pot consumir de diverses formes: crua, cuita, saltejada, etc. Encara que la pastanaga és molt coneguda per les seves propietats beneficioses per a la vista, també resulta molt efectiva a l’hora de protegir a l’organisme de grips i refredats.

Conté vitamina A i carotenoides, potassi, fòsfor, magnesi, iode o calci i, a més de protegir a l’organisme, cuida de la salut de la pell gràcies al seu alt contingut en vitamina A, B i C, i propícia el bon funcionament del sistema digestiu, gràcies al seu contingut en aigua i fibra.

Bròquil

verduras-resfriado

El bròquil és un aliment molt comú i el seu consum ha augmentat significativament en els últims anys pels seus múltiples beneficis per a la salut. Gràcies al seu alt contingut en vitamina C protegeix el sistema immunològic i és un gran aliat per a combatre les grips i els refredats.

A més, prevé el càncer, gràcies al seu contingut en vitamina A, C i E, aminoàcids, zinc i potassi; i protegeix al cor, eliminant el colesterol dolent. La seva composició també ajuda a eliminar toxines, els radicals lliures i l’àcid úric, protegeix els ossos, cuida la salut ocular, prevé l’envelliment de la pell i afavoreix el correcte desenvolupament de la digestió, evitant el restrenyiment gràcies al seu alt contingut en fibra.

Les verdures congelades són una peça clau en la nutrició de les persones, i amb l’objectiu de fomentar el seu consum i conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar aquests aliments en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Asociación Española de Fabricantes de Vegetales Congelados, ASEVEC, té en marxa un espai a Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures ultracongelades.

A la pàgina web es poden veure des del procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al seu millor tractament i ús a la cuina per a elaborar deliciosos plats.

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *