4 idees per als teus sopars saludables

Cuinar al vapor, afegir llavors, arrels com el gingebre o la cúrcuma … Et donem algunes idees per preparar els teus sopars saludables, nutritius i beneficiosos per a tota la família. I fora dietes! Descobreix nous plats i adquireix hàbits d’alimentació que faran que et trobis millor.

Els nutricionistes aconsellen adquirir hàbits d’alimentació saludables, cuinant amb ingredients més nutritius i amb els mètodes més beneficiosos: al vapor, en cru, macerats, a la planxa, etc.

Amb el ritme de vida actual, costa trobar el temps per comprar, aprendre i idear sopars saludables que, a més de cuidar-nos per dins i per fora, faran que ens trobem molt millor. Però no et preocupis, a continuació et donem quatre idees perquè elaboris plats saludables i alhora exquisits.

Un sopar saludable i… cru!

Hi ha moltes maneres de prendre aliments crus o practicar el raw food (alimentació viva). Així, per exemple, podem menjar carn crua tallada en fins filets en un deliciós carpaccio, així com picada per a preparar un meravellós steak tàrtar.

Pel que fa al peix i al marisc, a més de carpaccio (recepta d’un carpaccio de salmó amb alvocat), també és realment bo en cebiche (recepta de cebiche de gamba i rap), macerat amb llima o llimona (o una combinació de totes dues!).

Recorda que verdures com el pebrot, el cogombre, la pastanaga o el fonoll, poden servir-se en cru per acompanyar, servir de torrades o bastonets per a sucar la brandada o l’hummus, etc.

Una sopa diferent

Un tradicional brou de pollastre pot enriquir-se amb mill (cuit al punt, és molt similar al cous-cous o la sèmola de blat) o quinoa (el súper aliment de moda), algues, miso i gingebre. Una altra forma de condimentar sopes per als nostres sopars saludables és afegir cúrcuma ratllada o aigua de coco, i arròs (negre, integral, marró, etc.) a les nostres carns estofades.

Al vapor: sopars saludables per a adults i nens

Carns, peixos, verdures … tot pot ser cuinat al vapor, una cocció que respecta els nutrients i a més conserva tot el sabor dels aliments.

Un acompanyament per als teus sopars saludables pot ser tan simple com cuinar al vapor unes tires o rodanxes de pastanaga o carbassó i ruixar-les amb vinagre balsàmic, oli d’oliva i julivert.

Llarga vida al verd!

El consum de verdures, sobretot les verdes, és especialment bo per a l’organisme. Una opció per consumir aliments en cru és combinar-los al costat d’altres cuinats; per exemple un plat de mongetes verdes cuites al vapor al que després afegirem tires de fonoll cru, sèsam blanc i negre, així com altres llavors, oli d’oliva i sal. Les llavors i les fruites seques crues, sempre haurien d’estar a la nostra cuina … i a qualsevol dels nostres plats!

Finalment, també és cada vegada més freqüent substituir els espaguetis per espirals de carbassó, que podrem cuinar al vapor i acompanyar com qualsevol altra pasta. 

T’oferim els millors productes

Planifica els teus sopars saludables adquirint els ingredients des de casa a la nostra secció de productes. Trobaràs la millor selecció de peix, marisc, verdures, carn… No deixis de cuinar de la manera més saludable per a la família!

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *